Page 28 - Ara Lleida - Revista 49
P. 28

Instawalk al Tren de la Pobla organitzat pel
                                                                                              Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.






              Tot aquell qui agafi el seu telèfon mòbil i visiti el perfil d’Ara Lleida a   De fet, “si portes una cinquantena de persones a fotografiar un mateix espai
              Instagram no hi trobarà tan sols un preciós àlbum virtual de fotografies. Es   obtindràs com a resultat una cinquantena d’imatges totalment diferents“.
              toparà amb una esplèndida guia de viatge que conté ja gairebé dues mil   Ho comenta un dels lleidatans amb més seguidors a Instagram —seixanta
              propostes diferents que ofereixen les terres de Lleida. Des d’una posta de   mil— i, probablement, amb més recorregut en la història d’aquesta xarxa
              sol a l’estany d’Ivars i Vila-sana que sembla pintada pel mateix Van Gogh   social. Xavier Cantons no és solament el responsable de les més de set-
              fins a una postal emblanquinada de la Coma i la Pedra, al Solsonès. Totes   centes fotografies que hi ha al perfil de @xaviclick. És també el coordinador
              amb un mateix tret en comú: representen la identitat i els valors de la   d’Igers Lleida (@igerslleida). Una tasca que comparteix amb l’Esther Gatnau.
              demarcació com a destinació turística. Una demarcació que és Autèntica,
              Diferent i Natural. Una guia per a viatgers amants de la gastronomia local,   No és ni una associació, ni una fundació ni un grup tancat. És una
              dels paisatges de pel·lícula o del patrimoni que explica la història de les   comunitat virtual oberta a tothom formada per igers que de manera
              tretze comarques que formen la província.                més o menys freqüent comparteixen imatges d’algun punt del mapa de
                                                                       les terres de Lleida. Més enllà de centralitzar aquestes petites obres d’art
              L’objectiu és clar. Arribar a turistes potencials per mitjà d’imatges dels   mitjançant l’etiqueta —o “hashtag“— #IgersLleida, també s’encarreguen
              mateixos visitants mostrant de manera subjectiva les diverses realitats de   de “desvirtualitzar la comunitat“, segons el mateix Cantons. Ho fan per
              la destinació. I és que, si l’oferta turística de les terres de Lleida és realment   mitjà de trobades entre igers que es reuneixen un dia a una hora concreta
              àmplia, les imatges que hom pot capturar de tot plegat són gairebé infinites.   en un mateix lloc. Són els “Instawalks“.
















          @miqueljp99 L’estany d’Ivars i Vila-sana a
          ulls d’iger.
          https://www.instagram.com/p/B1S9ldiiAcm/































     28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33