Page 31 - Ara Lleida - Revista 49
P. 31

Podríem dir que el Patronat de Turisme s’ha convertit en un gran impulsor
        d’aquest tipus de trobades. De fet, ja n’ha organitzat vint-i-set. La primera
        fou l’any 2013 i el lloc escollit per reunir tots aquests amants de la fotografia
        no podia ser millor: el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
        Trenta instagramers van tenir l’oportunitat de descobrir l’únic Parc Nacional
        de Catalunya en una excursió amb raquetes. I és que, generalment, aquest
        tipus d’esdeveniments acostumen a coincidir amb activitats concretes que es
        duen a terme al lloc que acull la trobada. Activitats més físiques, com una
        excursió, o experiències més aviat gastronòmiques o culturals. L’impacte del
        primer “Instawalk“ a la xarxa fou més que notable. Se’n van publicar més de
        quatre-centes imatges, de les quals una quarantena van formar part d’una
        exposició que es va instal·lar a l’Institut d’Estudis Ilerdencs a Lleida.

        “Aquestes trobades resulten molt interessants i atractives“, explica el
        responsable d’Igers Lleida. “Fem difusió del territori a la nostra manera“. En
        aquest sentit, Cantons coincideix amb la Raquel i l’Albert, de @lanoiadelbarret,
        en el fet que Instagram s’ha convertit en una guia de viatge interactiva. “Ara
        hi ha moltíssima gent que quan vol anar de viatge no s’adreça de dret a una
        agència a preguntar. Hi ha qui directament obre Instagram i busca imatges
        captivadores per escollir les seves pròximes vacances!“
        No només els paisatges made in Lleida triomfen a Instagram. També ho
        fan els i les artistes locals. És el cas de l’obra que va catapultar la muralista
        lleidatana Lily Brik a la fama. La “Juliette“. Un primer pla de la cara d’una
        noia amb la cabellera al vent. “Diria que mai m’havien preguntat tant per la
        localització d’una fotografia!“, afirma @xaviclick.

        Hi ha qui diu que #Lleida enamora pels seus sabors, com el de l’oli d’oliva
        d’origen garriguenc, i hi ha qui s’enamora dels colors de la demarcació en
        el transcurs de les quatre estacions de l’any. Un racó on la policromia de les
        nostres terres és especialment notable és la Segarra. Les construccions de
        pedra seca —Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO des del passat
        2018— en contrast amb els colors del sembrat en el transcurs de les esta-
        cions de l’any és una d’aquelles imatges que ningú no s’hauria de deixar
        perdre. Com no s’ho van perdre els trenta participants en l’“Instawalk“ orga-



                                                                                         @xaviersans_ La gastronomia local, com l’oli
                                                                                         de les Garrigues, és també un bon reclam
                                                                                         entre els instagramers   .
                                                                                         https://www.instagram.com/p/BqCaDqzAIap/































                                                                                         @xaviclick  “Juliette“, de Lily Brik, capturada
                                                                                         al Segrià pel coordinador d’Igers Lleida,
                                                                                         Xavier Cantons
                                                                                         https://www.instagram.com/p/BwPhHoEFhtI/
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36