Notícies

Les posa en marxa un assistent virtual per reforçar l’oficina de turisme del municipi

Dimecres, agost 31, 2022
©Ajuntament de Les

Nova tecnologia amb intel·ligència artificial amb tota la informació necessària del poble i els seus recursos turístics i de serveis

L'Ajuntament de Les ha obert una oficina de turisme online que compta amb una assistent virtual anomenada Amelia. Es tracta d'una iniciativa pionera a Lleida i es basa en la tecnologia de la intel·ligència artificial. Aquesta plataforma ofereix tota la informació relacionada amb aquest municipi de la Val d'Aran. Per exemple, els usuaris poden preguntar a Amelia sobre les rutes de senderisme i BTT, els atractius turistics del municipi, els allotjaments, els comerços i els establiments de restauració, També informa sobre el horaris dels autobusos que paren en aquesta localitat.

L’Ajuntament de Les va posar en marxa la nova plataforma el passat mes de juliol passat amb l’objectiu que serveixi de reforç a l'oficina de turisme del municipi, que esta oberta només durant els mesos d'estiu. Aixi mateix, el consistori ha repartit codis QR a tots els establiments per facilitar l'accés a l’oficina online. Es pot trobar al web: www.puntodeinformacionturistica.com/Les.

Les oficines de Turisme són la gran porta d’entrada i alhora els principals pols d’atracció d’aquests viatgers, que no només donen informació sinó que assessoren al visitant en tot allò que els pugui interessar de la visita en aquest territori. Són la porta principal d’entrada dels visitants.

Una altra funció de les oficines de turisme és la formativa, especialment les que estan circumscrites en destins molt concrets com és el cas dels parcs naturals, que esdevenen aules de natura que formen el visitant perquè tingui una experiència més profitosa i respectuosa amb el medi natural. Amb aquesta tasca, les oficines acaben sent els ens amb més informació sobre el territori, sobre l’estat dels grans atractius i dels secrets més ben desats en fan nous productes turístics. Per tant, a més d’informar i assessorar, els tècnics de les oficines també acaben sent dinamitzadors, promotors, creadors de producte. Són elements importants com a motors de l’economia local i abraçant àmbits ben diversos des del patrimoni a la gastronomia, per exemple.

Les oficines van lligades als patronats comarcals de turisme, institucions locals, administracions, espais culturals, parcs naturals o monuments històrics. N’hi ha una seixantena per totes les comarques on hi treballen més d’un centenar de professionals.

Per optimitzar l’atenció al viatger i, alhora enfortir aquest rol dinamitzador, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida coordina des de l’any 2016 un programa específic destinat als responsables de les oficines de turisme del Pirineu i les Terres de Lleida. Aquest programa té com a objectiu millorar la gestió de les diferents destinacions turístiques de la demarcació de Lleida per mitjà de l’ús d’eines tecnològiques, accions específiques i formació especialitzada que millorin l’experiència de l’atenció del visitant a la destinació. El projecte ha permès, entre d’altres accions, implantar la connexió al servei de wifi gratuït del Patronat de Turisme de la Diputació adreçat als visitants que s’informen a les oficines de turisme, coordinar les necessitats de millora del gestor estadístic de les oficines que hi ha Catalunya liderat per la Direcció General de Turisme de la Generalitat o organitzar formacions sobre novetats, tendències i noves tecnologies aplicades al turisme o convocar jornades d’intercanvi d’experiències.

www.puntodeinformacionturistica.com/Les

https://torismeles.com/

www.aralleida.cat