nota de premsa
Una vintena de representants de diferents cellers de Catalunya participen en un benchmark d’enogastronomia que tingut lloc avui al Pallars Jussà
Propietaris, enòlegs i representants d’una vintena de cellers de vins i caves de Catalunya, com també productors de cervesa, han participat avui dimecres, 30 de juny, en un benchmark d’enogastronomia a la comarca del Pallars Jussà, organitzat per l’Agència Catalana de Turisme (a través del seu programa d'Enogastronomia) en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i l’oficina de turisme del Consell Comarcal del Pallars Jussà.
L’acció, amb un vessant clarament formatiu, té com a objectius conèixer destinacions de turisme enogastronòmic de Catalunya, les bones pràctiques i experiències d’èxit arreu del territori i afavorir el treball en xarxa i cooperació. En aquest sentit, per exemple, s'ha fet visites guiades i tasts al celler Castell d’Encús, a Talarn; a la cerveseria C-Tretze; i a la fàbrica de licors Portet, totes dues a la Pobla de Segur.
Els participants en la jornada han tingut el punt de trobada a les 10.00 hores a l’Epicentre de Tremp i Centre de Visitants del Geoparc. Després d’una visita han iniciat el recorregut pel celler Castell d’Encús, que es troba a una altitud d’entre 850 i 1.000 m. Es tracta d’un celler excepcional, tant per la seva situació com per l’ús de cups de pedra medievals, i sobretot per la qualitat dels seus vins. La visita ha tingut tres parts diferenciades: la part històrica del segle XII, el celler integrat en l’entorn i s’ha acabat amb un tast de vins.
El benchmark pel Pallars Jussà ha continuat cap a la Pobla de Segur. En primer lloc, els participants han fet una visita a la cerveseria C-Tretze, una fàbrica de cervesa artesana que combina una rica oferta cultural amb la programació de concerts tot l’any, exposicions culturals, etc. A continuació han visitat la fàbrica de licors Portet/Espai Ratafia, amb l'explicació de la història, des de la fundació l’any 1883 fins a avui, i del procés d’elaboració de la Ratafia dels Raiers, el seu licor més emblemàtic. La fàbrica segueix utilitzant les receptes antigues i els processos tradicionals, emprant un alambí de destil·lació per aromatitzar alcohols amb diverses plantes i també una bona quantitat de botes de fusta per a l’envelliment dels diferents licors.
Aquesta és una de les accions que inclou el pla d'accions anual del programa Enogastronomia de l'Agència Catalana de Turisme que engloba les marques Enoturisme Catalunya, Hotels Gastronòmics i Experiències Gastronòmiques i que compta amb la participació del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.