Lleida, Dijous 3 octubre 2024

nota de premsa

La Jornada InterPirineus reuneix a seixanta representants del sector turístic a la Vall de Boí

El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, destaca aquesta iniciativa com una “oportunitat per treballar conjuntament per consolidar la nostra terra com una destinació de referència”.
Aquesta trobada, organitzada pel programa Pirineus, també vol impulsar la comercialització de la seva oferta amb un ‘workshop’ entre empreses catalanes i operadors britànics i estatals.

El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano; el director del Patronat, Juli Alegre, i el president del consell comarcal de l’Alta Ribagorça, Albert Palacín, han participat aquest dijous en la Jornada InterPirineus, que enguany se celebra a la Vall de Boí i compta amb l’assistència de seixanta representants d’empreses del sector turístic i entitats que formen part de la marca Pirineus de Catalunya. Aquesta jornada és una de les accions clau del Programa Pirineus i té com a objectius fomentar el treball entre tots els actors públics i privats del sector turístic d’aquestes comarques, augmentar la notorietat de la marca i compartir informació d’utilitat i rellevant.

Serrano ha destacat que des del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida “veiem aquestes jornades com una oportunitat per treballar conjuntament per consolidar la nostra terra com una destinació de referència”. Serrano també ha assegurat que “ens hem de sentir orgullosos del que som i del que tenim, perquè aquesta és la millor promoció possible per la nostra destinació”. Així mateix, Palacín ha subratllat que la Vall de Boí és un municipi punter per la seva oferta de natura i cultura i per l’aposta pel multiproducte des de la sostenibilitat i l’accessibilitat.

En el marc de la jornada s’han dut a terme dues sessions: una sobre intel·ligència de mercat i estadístiques, impartida per l'equip de Model Turístic i Recerca de l'Agència Catalana de Turisme, i una altra sobre màrqueting emocional i experiencial. A més a més, per donar a conèixer l’oferta i els serveis dels Pirineus catalans, aquesta tarda s’ha programat un workshop entre empreses catalanes i operadors britànics i estatals, convocats per les oficines de promoció turística de Catalunya en aquests mercats i l’Associació d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE). També està prevista una sessió de team building amb els consells comarcals i els socis de la marca Pirineus per fomentar la coordinació, comunicació i col·laboració entre tots ells.

Així mateix, en el marc de la jornada, com a part del pla d'accions del Programa Pirineus s’han organitzat quatre viatge amb dos turoperadors britànics i un parell d’agents de viatges estatals que han conegut la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Ripollès.

El programa Pirineus treballa per reivindicar tota la diversitat de l’oferta turística de les onze comarques del Pirineu català. El seu objectiu és consolidar el turisme en aquest territori en els mercats estatal i internacional amb una promoció específica, amb la vista posada també en la desestacionalització de la demanda. Aquest programa l’integren l’Agència Catalana de Turisme (Departament d’Empresa i Treball), l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran – IDAPA (Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona, i el Conselh Generau d’Aran.