Webinars 2022

QUÈ SÓN ELS METAVERSOS I LA SEVA APLICACIÓ EN EL SECTOR TURÍSTIC

Data: 14 de juny de 2022
Horari: 10.00 h – 11.30 h
Ponent: Jimmy Pons  

Els grans canvis solen produir-se per una barreja de revolució tecnològica més la seva adopció per les masses. Si Facebook només hagués arribat a 1 milió d’usuaris de ben segur que no l’estaríem usant com a plataforma de màrqueting. I si Facebook no hagués anunciat el seu canvi de Facebook a Meta (Metavers) probablement avui tampoc estaríem pensant que els metaversos podrien convertir-se en 5 anys en… la nova Internet? En aquest curs ens introduirem en el món de la Web 3.0 per començar a preparar-nos per a aquest nou canvi que impactarà més que les xarxes socials, on coneixerem de primera mà:
  1. Com ha evolucionat Internet de la Web 1.0 a la 3.0 i com impactarà això en la pime turística.
  2. Quina diferència hi ha entre una criptomoneda i un token.
  3. Què són i com podem aplicar: els NFT, el metavers, la blockchain.
  4. Per què hem d’escollir una blockchain que sigui sostenible
  5. Però sobretot com podem aplicar tot això al negoci turístic des d’una visió pràctica per a una pime.

L’ACCESSIBILITAT TURÍSTICA DES DEL PUNT DE VIST DEL CLIENT/VISITANT

Data: 4 d’octubre de 2022
Horari: 10.00 h – 11.30 h
Ponent: Miguel Nonay
Moderació: Jimmy Pons

El ponent parteix de l’accidentat viatge que va fer a l’Argentina el 2007 i que va contractar a través d’una agència de viatges. Els problemes que van sorgir en aquest viatge per la falta de transparència i honestedat per part dels hotels i el majorista a l’hora de donar la informació sobre la seva accessibilitat. Va decidir a partir d’aquell moment que, perquè s’equivoquin altres per ell, encertaria o fallaria ell amb la informació que recollís.
Amb tota aquesta informació recorrerem un camí que ens portarà fins a les destinacions No Limit Friendly, en les quals adquireix importància estratègica la comunicació fiable, honesta i transparent, com també la innovació, de manera que no solament adaptem les destinacions i empreses als turistes sinó que adaptem els turistes a la destinació amb diferents eines que ens donen les tecnologies.
Parlarem de la importància de la imatge fidel de les destinacions i empreses perquè els turistes amb discapacitat decideixin viatjar a aquella destinació i no a altres. Veurem l’avantatge competitiu que adquireix la transparència i honestedat en la informació.
Descobrirem el binomi tan important que és l’accessibilitat i la sostenibilitat, un binomi inseparable i guanyador.

COM FER COMPATIBLE LA CIBERSEGURETAT, L'APLICACIÓ DEL RGPD I EL MÀRQUETING EN L'ÀMBIT TURÍSTIC

Data: 25 d’octubre de 2022
Horari: 10.00 h – 11.30 h
Ponent: Juan Carlos Fernández
Moderació: Jimmy Pons

La protecció de les dades personals i la seguretat de la informació no és una opció, sinó una obligació legal.
La normativa ens exigeix actuar de forma diligent i proactiva, és a dir, anticipant-nos a les amenaces; per a això executarem el nostre panel canva i farem un DAFO del nostre sistema d’informació.
Veurem com protegir els nostres equips personals, la seguretat al núvol i al correu electrònic, com també detectar un phising.
I, finalment, en cas que falli la prevenció, com dotar el nostre sistema digital del principi de ciberesiliència: recuperar el seu funcionament en el mínim termini de temps possible i amb la mínima pèrdua d’informació.
Tot plegat fent servir casos pràctics i senzills que ens ajudin a comprendre més fàcilment el repte de la ciberseguretat en una pime.