Page 96 - Ara Lleida - Revista 49
P. 96

nOTÍCIES DEL PATRONAT DE TURISME





           EL PATRONAT impulsa un Pla Estratègic per POSICIONAR



              LES TERRES DE LLEIDA COM UNA DESTINACIÓ SOSTENIBLE


                            LÍDER EN TURISME D’INTERIOR I MUNTANYA



























































                                                                               Rosa Pujol i Juli Alegre van presentar el nou Pla Estratègic del Patronat de Turisme.

          TEXT: MISSATGES
          FOTOS: Sara Molina (Missatges), Patronat de Turisme


          El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida implementa, des d’aquest   Així doncs, la destinació turística del Pirineu i les Terres de Lleida vol ser reconeguda
          2019 i amb l’horitzó 2022, el Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de   com a destinació de Qualitat, Responsable, Ecològica i Innovadora, vetllant pels
          Lleida amb l’objectiu de definir el model de desenvolupament turístic i, alhora,   valors de la sostenibilitat social, econòmica i mediambiental, i satisfent al mateix
          millorar el nivell de competitivitat de Lleida com a destinació turística d’interior   temps les necessitats dels turistes. I tot amb l’objectiu de posicionar la demarcació
          i de muntanya. Per a Rosa Pujol, vicepresidenta del Patronat, “el turisme és un   lleidatana com una destinació sostenible líder en turisme d’interior i de muntanya.
          sector clau per a l’economia de la demarcació que creix any rere any. Cal, però,
          trobar l’equilibri entre quantitat i qualitat. Amb l’aplicació d’aquest Pla es vol fer   El Pla Estratègic del Patronat s’ha elaborat amb la implicació d’agents privats i
          una gestió sostenible en un territori amb un gran potencial turístic fomentant   públics i prioritzarà les experiències turístiques que identifiquen Lleida, com ara la
          l’excel·lència, la responsabilitat, l’ecologia i la innovació“. Per la seva banda, el   natura, el turisme actiu (activitats de terra, aire i aigua), la cultura, la gastronomia
          cap de Promoció i Màrqueting del Patronat, Juli Alegre, considera que “el turisme   i també altres productes com la pesca, l’ornitologia o el moturisme, entre d’altres.
          ha de ser no només una font d’ingressos sinó també una eina de reequilibri   L’acció de promoció estatal es concentrarà en els mercats de Madrid, País Basc,
          territorial, ja que les comarques lleidatanes reben turistes durant tot l’any. Per això   València, Balears i Catalunya, que serà el prioritari. En l’àmbit exterior es treballarà
          cal incidir en un canvi de model turístic al voltant de la preservació i la divulgació   sobretot amb el mercat francès i, a més, amb el Benelux, el Regne Unit i Alemanya,
          del patrimoni natural i cultural i de la seva posada en valor per construir un marc   entre d’altres. Finalment, el públic prioritari serà el familiar, seguit dels singles, les
          competitiu basat en la singularitat i la diferenciació d’altres destinacions“.  noves generacions i els sèniors.


     96
     96
     96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100