Page 96 - Ara Lleida - Revista 49
P. 96
nOTÍCIES DEL PATRONAT DE TURISME
EL PATRONAT impulsa un Pla Estratègic per POSICIONAR
LES TERRES DE LLEIDA COM UNA DESTINACIÓ SOSTENIBLE
LÍDER EN TURISME D’INTERIOR I MUNTANYA
Rosa Pujol i Juli Alegre van presentar el nou Pla Estratègic del Patronat de Turisme.
TEXT: MISSATGES
FOTOS: Sara Molina (Missatges), Patronat de Turisme
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida implementa, des d’aquest Així doncs, la destinació turística del Pirineu i les Terres de Lleida vol ser reconeguda
2019 i amb l’horitzó 2022, el Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de com a destinació de Qualitat, Responsable, Ecològica i Innovadora, vetllant pels
Lleida amb l’objectiu de definir el model de desenvolupament turístic i, alhora, valors de la sostenibilitat social, econòmica i mediambiental, i satisfent al mateix
millorar el nivell de competitivitat de Lleida com a destinació turística d’interior temps les necessitats dels turistes. I tot amb l’objectiu de posicionar la demarcació
i de muntanya. Per a Rosa Pujol, vicepresidenta del Patronat, “el turisme és un lleidatana com una destinació sostenible líder en turisme d’interior i de muntanya.
sector clau per a l’economia de la demarcació que creix any rere any. Cal, però,
trobar l’equilibri entre quantitat i qualitat. Amb l’aplicació d’aquest Pla es vol fer El Pla Estratègic del Patronat s’ha elaborat amb la implicació d’agents privats i
una gestió sostenible en un territori amb un gran potencial turístic fomentant públics i prioritzarà les experiències turístiques que identifiquen Lleida, com ara la
l’excel·lència, la responsabilitat, l’ecologia i la innovació“. Per la seva banda, el natura, el turisme actiu (activitats de terra, aire i aigua), la cultura, la gastronomia
cap de Promoció i Màrqueting del Patronat, Juli Alegre, considera que “el turisme i també altres productes com la pesca, l’ornitologia o el moturisme, entre d’altres.
ha de ser no només una font d’ingressos sinó també una eina de reequilibri L’acció de promoció estatal es concentrarà en els mercats de Madrid, País Basc,
territorial, ja que les comarques lleidatanes reben turistes durant tot l’any. Per això València, Balears i Catalunya, que serà el prioritari. En l’àmbit exterior es treballarà
cal incidir en un canvi de model turístic al voltant de la preservació i la divulgació sobretot amb el mercat francès i, a més, amb el Benelux, el Regne Unit i Alemanya,
del patrimoni natural i cultural i de la seva posada en valor per construir un marc entre d’altres. Finalment, el públic prioritari serà el familiar, seguit dels singles, les
competitiu basat en la singularitat i la diferenciació d’altres destinacions“. noves generacions i els sèniors.
96
96
96