Missatges per donar continuïtat a anteriors promocions I per impulsar el procés de recuperació després de la pandèmia.
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha llençat una nova campanya de promoció de cara a la temporada d’estiu i que basa els seus missatges i lemes en consolidar la recuperació turística després de la pandèmia, en donar continuïtat a les promocions anteriors i també reforçar les Terres de Lleida i el Pirineu com a destinacions de natura i per a la família.
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida promociona la nova temporada d’estiu amb una campanya de comunicació amb el lema “Lleida t’espera de nou. Vine i viu-la!”, que manté el missatge encetat durant la campanya d’hivern i alhora dona continuïtat a les accions promocionals que el Patronat va impulsar durant el procés de recuperació de la pandèmia a l’estiu de l’any passat amb el lema “Lleida, vola de nou”. Amb aquest missatge d’acollida i d’hospitalitat envers els turistes, el Patronat de Turisme es vol adreçar a les persones que ja han visitat les contrades lleidatanes perquè ho tornin a fer aquest estiu, com també a les que encara no han tingut l’oportunitat de venir a gaudir del territori i viure noves experiències al Pirineu i les Terres de Lleida.
Juli Alegre, cap de Promoció i Màrqueting del Patronat, ha explicat que el lema “és un missatge que té l’objectiu de recuperar plenament la normalitat i que palesa que la demarcació de Lleida té una oferta completa i variada els 365 dies de l’any”. A més, la imatge de la campanya, concretada en una papallona verda, “vol donar un missatge de sostenibilitat i de llibertat”, en la línia de reforçar el turisme natural i respectuós amb l’entorn en la qual ve treballant el Patronat en els darrers anys.
La campanya està focalitzada cap a un públic familiar que té ganes de practicar activitats a l’aire lliure, descobrir les mil i una propostes que ofereix la demarcació des de la plana al Pirineu per viure l’aventura, la cultura, el turisme actiu, la gastronomia, el relax i el retrobament amb els espais naturals del territori. El públic objectiu de la nova campanya és el de proximitat, tant d’àmbit català com estatal.
Com en l’edició de l’any passat, “Lleida t’espera de nou” manté com a element prescriptor de l’oferta l’esmentada papallona de color verd com a símbol de la sostenibilitat, un valor que amb la crisi de la COVID-19 ha arribat per qüestionar-nos com vivim, com creixem i quin futur volem gràcies a una conscienciació creixent cap al nostre entorn. Des de la Diputació i el Patronat de Turisme estem compromesos amb aquests valors, tal com avala la certificació “Biosphere Destination” que des de l’any 2021 ha estat concedida al Pirineu i les Terres de Lleida. Així mateix es vol posar en valor la identitat del territori, la qualitat i diversitat de l’oferta turística basada en els espais naturals de la demarcació i el patrimoni cultural, tot reforçant els principals atributs que defineixen les comarques lleidatanes amb les inicials ADN Lleida: Autèntica, Diferent i Natural.
Es tracta d’una campanya planificada per poder respondre a una demanda cada cop més sensibilitzada després de la COVID-19, dirigida a famílies i joves que volen fer escapades de cap de setmana, festius o vacances per connectar amb la natura, els espais oberts i les activitats a l’aire lliure i allotjar-se en establiments en entorns rurals i de qualitat, tot descobrint l’essència del Pirineu i les Terres de Lleida.
Pel que fa a la imatge gràfica, la campanya mostra diferents fotografies del territori adreçades a promoure els productes de cultura, natura, turisme actiu, turisme familiar i gastronomia. També s’han produït espots de televisió, falques de ràdio i continguts per a xarxes i suports on-line. En la part gràfica tant per a les publicacions en paper com per als espots i les creativitats de bàners, el protagonisme de la campanya està centrat en una mateixa família que viu en primera persona els atractius de la demarcació, des de la plana al Pirineu. N’han format part diferents escenografies del territori com a escenaris on s’han enregistrat les imatges, com ara el poble de Montfalcó Murallat a la Segarra (el segon poble més bonic d’Espanya aquest 2022, segons la prestigiosa revista National Geographic, títol que revalida de l’any 2020), el santuari de Montgarri a la Val d’Aran, l’oficina de turisme de Solsona i el mirador de la Creu del Codó, a la Vall de Lord, al Solsonès, les activitats de turisme actiu al Pallars Sobirà i propostes gastronòmiques enregistrades a l’entorn del pantà de Sant Antoni de Talarn, al Pallars Jussà, entre d’altres.
En la nova campanya hi han participat l’agència creativa EADe Comunicació, la productora lleidatana de televisió Night Owl Stories, el fotògraf Oriol Clavera i la col·laboració de la família lleidatana formada per la Carol, el Rubén, la Paula i l’Alan que han format part dels figurants per a la creativitat dels originals i l’enregistrament d’imatges per a l’espot de televisió. L’enregistrament de les veus per a les falques de ràdio i espots de televisió són de Mariví Chacón i Robert Pubill.
La campanya publicitària tindrà incidència a Catalunya i a escala estatal a través dels principals mitjans de premsa escrita d’informació general, ràdio, televisió, Internet i publicitat exterior. A nivell estatal la major incidències serà al País Valencià, a la Comunitat de Madrid, a les Illes Balears i al País Basc. El pressupost de la campanya per a la contractació de suports és de 350.000 euros.
Campanya de publicitat estiu 2022