nota de premsa
Una trentena de professionals del sector turístic es formen en l’ús de la intel·ligència artificial i ChatGPT
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha organitzat aquest dimecres, en el marc del programa d’Oficines de Turisme, una sessió de formació online dedicada a ChatGPT i a l’ús de la intel·ligència artificial en les destinacions i negocis turístics. El director del Patronat, Juli Alegre, ha donat la benvinguda a la trentena de professionals de les oficines de turisme i punts d’informació del Pirineu i les Terres de Lleida que han participat en la jornada.
El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, ha explicat que “el turisme és un sector en constant evolució i al Pirineu i a les Terres de Lleida hem de ser capaços d’implementar aquestes eines per millorar la comunicació amb els visitants i optimitzar els nostres serveis”. També ha assegurat que “estem convençuts que la intel·ligència artificial facilitarà la tasca dels professionals i també ens permetrà oferir una experiència més personalitzada i de major qualitat als nostres visitants, reforçant així la competitivitat del territori”.
L’objectiu d’aquesta formació ha estat millorar el coneixement sobre el potencial de la intel·ligència artificial i com treure’n partit per facilitar les tasques de comunicació dels projectes turístics i les destinacions. Per aquest motiu, s’han presentat eines com per exemple ChatGPT i ChatGPT Plus i les aplicacions que poden tenir en el cas del turisme i s’han ofert consells per començar a utilitzar aquestes plataformes.