nota de premsa
Reunió del Patronat de Turisme amb el sector per valorar les noves mesures aprovades avui pel PROCICAT
Els representants del sector turístic de la demarcació de Lleida han valorat de manera molt satisfactòria l’anunci fet aquest matí pel Procicat d’aixecar el confinament comarcal i permetre a partir del 15 de març la mobilitat arreu de Catalunya amb la mateixa bombolla de convivència després de 5 setmanes de restriccions, en el decurs d’una reunió que ha convocat aquesta tarda el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida amb els representants de les diferents associacions sectorials de turisme del territori per valorar la situació actual del sector i les perspectives de la demarcació tant de cara a les properes vacances de Setmana Santa com a l’estiu i els caps de setmana.
La reunió ha estat convocada per la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, i ha comptat amb la participació del president de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Josep Castellarnau; la presidenta de l’Associació de Càmpings de Lleida, Marta Cortina; el president de la Federació de Cases de Turisme Rural del Pirineu i les Terres de Lleida, Jaume Ramon; el president de l’Associació d’Empreses de Turisme Actiu i Esports d’Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet; el delegat d’ACAVE a Lleida, Jaume León, i el cap de promoció i màrqueting del Patronat de Turisme, Juli Alegre.
El sector s’ha mostrat satisfet per les noves mesures com també perquè s’han comunicat amb temps suficient per poder estar ben organitzats de cara a les properes vacances de Setmana Santa. Tots els assistents han reiterat els esforços dels diferents subsectors per garantir les mesures de seguretat amb l’aplicació dels protocols necessaris i han demanat a partir d’ara poder treballar d’una manera continuada i que “no es tracti d’una nova obertura temporal que tant està perjudicant el sector. Volem treballar sense cap més aturada i garantir l’activitat durant l’estiu”.
De cara a les properes vacances de Setmana Santa els diferents subsectors d’allotjament turístic han expressat el bon nivell de reserves que tenen en aquests moments i les ganes que la gent té de sortir i gaudir dels espais naturals i de les activitats a l’aire lliure. Fins i tot en el sector del càmping s’està notant un bon nivell de reserves per a dates anteriors als dies festius del període de Setmana Santa per evitar els moments de major concentració de públic. Tots han coincidit a valorar la bona gestió que es va fer durant l’estiu del 2020 del gran nombre de turistes que van rebre les contrades del Pirineu de Lleida, amb guarismes per sobre d’anys anteriors.
Des del sector de l’hostaleria s’ha demanat poder ampliar els horaris d’obertura actuals de bars i restaurants fins a l’hora de sopar i també poder obrir les terrasses fins més enllà de les 17 hores que està permès actualment. De cara al mercat francès, amb molta influència a la zona fronterera de Lleida amb França i de manera molt especial a la Val d’Aran, s’ha demanat poder establir unes mesures que permetin el seu desplaçament, ja sigui mitjançant proves de PCR o altres proves serològiques que estiguin recomanades per al diagnòstic de la infecció activa.
Per la seva banda, el president de Turisme Rural ha manifestat que el sector viu una certa confusió pel que fa a les unitats de convivència que pot acollir un mateix establiment. Les cases rurals tenen una capacitat mitjana d’unes 15 persones. En canvi, només està permesa la mobilitat de 4 persones d’una mateixa unitat familiar i a hores d’ara no es té clar quina és la capacitat d’usuaris que podrà acollir cada establiment.
Els representants del sector de turisme actiu, que agafa el relleu de la temporada de neu, s’han mostrat molt satisfets per les noves mesures anunciades avui i il·lusionats per preparar l’inici de la nova temporada amb temps. També han reafirmat, com la resta del sector turístic, que seguiran aplicant les mateixes mesures de seguretat que ja van implementar l’any passat.
En darrer lloc, tots els participants en la reunió han expressat la seva preocupació de cara a la propera temporada de la fruita per tal de poder adoptar les mesures necessàries amb temps suficient perquè l’arribada de temporers no torni a comportar un nou confinament, com va succeir l’any passat, el qual va afectar el sector turístic i la mateixa imatge de la marca Lleida.