El passat mes de febrer, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va participar en la jornada “Oleoturisme: valor, cultura i sostenibilitat”, organitzada a Salomó pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i l’Agència Catalana de Turisme (ACT). El Patronat de Turisme hi va presentar el projecte Oleoturisme de Lleida. El gust de la terra, que va néixer l’any 2020 i que compta amb 46 experiències a les Garrigues, l’Urgell, el Segrià i la Noguera. Es tracta de propostes que inclouen visites guiades a molins i cooperatives, tastos d’oli i degustacions entre oliveres i d’altres activitats directament relacionades amb el sector oleícola.
L’oleoturisme a Lleida sorgeix de manera natural, ja que es tracta d’un territori amb una forta tradició vinculada a l’olivera, una llarga trajectòria cooperativa i una cultura de l’oli molt arrelada. A més, les Terres de Lleida concentren bona part de la producció catalana d’oli d’oliva verge extra i disposen d'un distintiu de qualitat com és la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Les Garrigues –la primera reconeguda a l’Estat–, que l’any passat va commemorar el seu 50è aniversari.
Aquest pes dins del sector productiu, i el fet que les propostes contribueixen a desestacionalitzar l’oferta i a atraure visitants durant tot l’any, reforça i dona sentit a l’aposta pel desenvolupament de l’oleoturisme.
La jornada també va comptar amb la participació d’empreses i iniciatives de Lleida com la Carretera de l’Oli de les Garrigues i el molí Cuadrat Valley de l’Albagés.
Més informació: