L'Aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell va iniciar el proppassat 17 de desembre vols regulars que connecten l’Alt Urgell amb Madrid. L'enllaç permetrà la connexió amb 81 aeroports nacionals, europeus i intercontinentals i suposarà un impuls important per als turistes de lleure i de negocis que vulguin visitar el Pirineu
Després de 37 anys sense activitat comercial regular, l’Aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell, situat al municipi de Montferrer-Castellbò (l’Alt Urgell), ha estrenat vols regulars amb Madrid amb la previsió de fer fins a 200 vols l'any i de gestionar un volum d'uns 10.000 passatgers. La ruta adjudicada pel Govern d’Andorra és operada per Air Nostrum (filial regional d’Iberia) i inicialment hi haurà vols dos dies a la setmana, el divendres i el diumenge, amb els preus dels bitllets variables i des de 59 euros.
En el decurs del vol inaugural entre Madrid i la Seu d’Urgell, el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, va afirmar que la infraestructura ha passat a ser "el punt de trobada dels Pirineus" i va destacar que enguany l’aeroport es tancarà amb més de 7.000 operacions, cosa que el situa per sobre d'altres aeroports estatals, com ara els de Valladolid, Pamplona o Sant Sebastià.
Un ATR 72-600 (avió de passatgers regional impulsat amb turbohèlixs) d'Air Nostrum, amb 42 passatgers, va protagonitzar el vol inaugural entre Barajas i la Seu. Aquest vol va representar el retorn de l'aviació comercial a l’aeroport alturgellenc després de més de sis anys, i la primera línia regular des del 1984.
Els bitllets es podran adquirir a l'eina internacional OneWorld (una aliança de quinze aerolínies comercials, inclosa Iberia), cosa que permetrà adquirir-los des de qualsevol lloc del món. El director comercial d’Air Nostrum, Juan Corral, va explicar que el percentatge d’ocupació dels primers vols, durant les festes nadalenques, ja és d’un 41%.
La nova ruta aèria ha estat acordada a tres bandes pel Govern d'Andorra, la Generalitat de Catalunya i el Govern d'Espanya. Els gestors de l’aeroport, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Andorra, ja treballen per establir noves destinacions a París i Lisboa. A més, el Govern del Principat ha sol·licitat a Espanya la instal·lació d’una duana perquè hi puguin aterrar aeronaus procedents de fora de l'espai Schengen.
La instal·lació d’un sistema tecnològic de vol instrumental únic a l’Estat espanyol basat en el GPS ha estat un factor clau en la reactivació de l’aeroport, ja que permet assegurar els enlairaments i els aterratges amb poca visibilitat. D’altra banda, Aeroports de Catalunya ha adjudicat aquest mes la instal·lació del sistema d'abalisament de la pista de l'aeroport de la Seu, la qual es portarà a terme en sis mesos i permetrà vols nocturns el proper estiu.
L'enllaç permetrà la connexió amb 81 aeroports nacionals, europeus i intercontinentals.
Més informació:
Aeroports de Catalunya
Tel. 973 24 54 08
Web: https://aeroports.gencat.cat/