Lleida, Divendres 19 abril 2024

nota de premsa

El projecte europeu Med Pearls impulsa el turisme ‘slow’ a les Garrigues

El vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano ha destacat que la iniciativa està alineada amb el segell Biosphere i el Pla Estratègic del Patronat, que aposten per un model sostenible i regeneratiu.

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha presentat els resultats del projecte europeu Med Pearls (perles del Mediterrani) a les Garrigues, Lleida. A l’acte de presentació han assistit la directora general de Turisme, Marta Domènech, el vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, l’alcaldessa de  Juncosa, Susana Vilà i el president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, acompanyats per agents del sector públic i privat que han format part del producte turístic.

El projecte Med Pearls, liderat per l'ACT, respon a la filosofia de Turisme Slow (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). El projecte, cofinançat al 90% pel Programa de cooperació transfronterera de la conca Mediterrània ENI CBC Med 2014-2020, ha tingut una duració de 4 anys i l’ACT ha comptat amb un finançament de 670.000 euros, els quals s’han destinat al desenvolupament del projecte, en el que es destaca el suport a sis agències de viatges de l'Anoia, les Garrigues i la Ribera d'Ebre, zones de baixa densitat turística però que amb un alt potencial. A Lleida, el projecte ha comptat amb la col·laboració de la Diputació i del consell comarcal de les Garrigues. Aquest projecte està alineat amb el segell Biosphere i el Pla Estratègic del patronat, que aposta per un model turístic sostenible i regeneratiu.

A la jornada d’avui, s’han presentat les experiències turístiques creades a les Garrigues que, com a la resta de territoris seleccionats, es van impulsar sota la nova marca turística ‘Breathing Land’, una marca creada gràcies al projecte europeu que promociona el turisme lent a Catalunya. A Lleida, s’han creat 30 experiències turístiques del paquet turístic “Les Garrigues, The land of olive oil” involucrat a tres agències de viatges receptives (Traveltec, Lleida i tu i Buena ruta) i a 75 proveïdors. En total, el projecte ha involucrat a 173 proveïdors locals de tot Catalunya. En aquest sentit, Marta Domènech i Tomàs ha destacat la importància de la iniciativa: “Aquesta jornada demostra que Catalunya ha de continuar apostant per l’ecoturisme, un model de turisme clau per desconcentrar l'oferta turística i que posa en valor les riqueses naturals i culturals de les nostres comarques, sempre respectant els llocs visitats”. Per la seva part, Juan Antonio Serrano ha destacat que el Med Pearls està "alineat amb el segell Biosphere i el Pla Estratègic del Patronat, que aposta per un model turístic sostenible i regeneratiu". Així mateix, ha subratllat que la tria de les Garrigues per formar part del projecte ha estat "molt encertada" i ha instat a què els visitants que s'apropen a la costa catalana i a Barcelona, que són destinacions amb un volum destacat de turisme internacional, "coneguin la comarca". Serrano també ha assenyalat la importància de treballar conjuntament per donar a conèixer arreu que "l'oli de les Garrigues és el millor del món".

Finalment, gràcies al projecte Med Pearls, les agències de viatges receptives han pogut impulsar les experiències de ‘Breathing Land’ a través d’una campanya digital, han participat en 4 fires internacionals i han organitzat viatges de premsa i familiarització en el territori, entre altres. A més, les àrees beneficiades han connectat amb alguns dels mercats emissors més importants pel turisme a Catalunya; els Països Nòrdics, els Estats Units i el Canadà.

Foto de familia dels assistents a la presentació del projecte Med Pearls
Imatges de l'acte de presentació del projecte europeu Med Pearls
Àudios
La directora general de Turisme, Marta Domènech, explica el projecte Med Pearls
El vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, parla sobre el Med Pearls