nota de premsa
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida promociona la diversitat de l’oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida de a FITUR 2022
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, per mitjà de la marca Ara Lleida, participa a Fitur 2022 dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme (pavelló 7, estand 7B10-7B13) amb l’espai “Pirineus” (que inclourà les comarques de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès) i l’espai “Terres de Lleida” (amb les comarques de les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra, el Segrià i l’Urgell, a més de Turisme de Lleida). La Val d’Aran, com en edicions anteriors, mantindrà un espai propi entre els taulells de Pirineus i Terres de Lleida.
El Patronat participa per primera vegada a Fitur amb el segell de “Biosphere Destination”, després que aquesta certificació fos concedida el maig passat al Pirineu i les Terres de Lleida en la seva qualitat de destinació turística responsable i sostenible. El segell és un reflex clar de l’aposta del Patronat per la sostenibilitat i la seva alineació amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’acord de París contra el Canvi Climàtic a través de la Carta Mundial de Turisme Sostenible +20.
El president de la Diputació, Joan Talarn, acompanyat de la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, assistiran demà dimecres a Fitur i participaran, entre d’altres activitats, de l’acte d’inauguració de l’estand de Catalunya a Fitur, que tindrà lloc a les 12.00 hores a càrrec del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent. Acompanyaran el conseller la directora general de Turisme, Marta Domènech, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer. També hi assistirà el cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme, Juli Alegre.
L’Agència Catalana de Turisme ha muntat l’estand de Catalunya, de 700 m2, on s’hi promocionarà tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana adaptada a la situació actual. Hi estan representades les nou marques turístiques de Catalunya (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona), per mitjà dels patronats de turisme de les diputacions catalanes i de Turisme de Barcelona. L’estand té com a fil conductor la idea que hi ha tantes Catalunyes com gustos, aficions i edats. Es mostraran diferents fotografies que fan referència a activitats concretes que poden fer els visitants al nostre país. Enguany, una de les propostes protagonistes és el Grand Tour de Catalunya, un itinerari de més de 2.000 quilòmetres per recórrer el territori i descobrir tot el que ofereix.
L’espai “Ara Lleida” s’articula enguany al voltant dels eixos bàsics del turisme lleidatà, amb una sèrie d’imatges de les principals publicacions temàtiques i generalistes editades pel Patronat, els consells comarcals i les oficines de turisme de la demarcació, acompanyades de sengles codis QR que permeten als visitants descarregar-les i consultar-les. Així, hi figuraran les publicacions temàtiques de cultura, gastronomia, turisme familiar, turisme actiu i esports d’aventura, neu, cicloturisme, moturisme i el catàleg de destinació. Igualment, s’hi podrà veure un gran mapa de la demarcació de Lleida. La imatge principal de fons de l’espai “Terres de Lleida” consta enguany d’una fotografia de Puig de Millà, a la comarca de la Noguera, mentre que la fotografia principal de fons de l’espai “Pirineus de Catalunya” és del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.