nota de premsa
El Patronat de Turisme impulsa una nova campanya de promoció turística de tardor per captar públic de proximitat per als caps de setmana i ponts i festius
Després d’una reeixida temporada estival en què el turisme actiu i els esports d’aventura han marcat la pauta, el Patronat de Turisme impulsa una nova campanya de promoció turística de tardor amb l’objectiu de seguir posicionant el Pirineu i les Terres de Lleida com un lloc per gaudir de les escapades de cap de setmana i els ponts festius en una destinació líder en oferta de natura, turisme actiu i activitats diverses que ofereix el conjunt del territori per a tots els públics en aquesta època de l’any.
La tardor arriba a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida oferint un ampli ventall d’atractius, des de l’increïble cromatisme dels boscos de fulla caduca a espectacles naturals com la brama del cérvol o, entre molts altres, les emocions de la temporada de bolets, mostres gastronòmiques, oferta cultural, turisme actiu i una àmplia agenda d’activitats que van recuperant una certa normalitat en la situació actual dins d'un context de COVID-19, que en el seu conjunt reforcen l'atracció turística del territori en aquesta època de l’any.
La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha destacat que l’evolució de la pandèmia i el progressiu aixecament de les restriccions sanitàries han afavorit una elevada presència de visitants a les comarques de Lleida, especialment a la zona del Pirineu, durant aquest estiu, i els parcs naturals han estat una de les destinacions més preuades per un públic que en les circumstàncies actuals busca els grans espais a l’aire lliure. En aquest sentit ha explicat que “es preveu a més que durant la tardor, si les circumstàncies climàtiques són favorables, aquests espais segueixin rebent un bon nombre de turistes, motiu pel qual posem en marxa des del Patronat aquesta nova campanya. Una acció de comunicació que, al marge de l’acció de difusió mediàtica, també pretén ser un punt de referència on poder trobar les diferents activitats que ofereix i organitza el territori en aquesta època de l’any”.
La campanya mantindrà el mateix lema de la campanya d’estiu “Lleida, vola de nou”, que ha tingut uns resultats molts bons, si bé aquesta vegada focalitzarà la promoció del territori en les activitats que s’hi desenvolupen durant la temporada de tardor amb aquests tres apartats:
1.- Gastronòmic: enoturisme, oleoturisme, productes de la terra i de temporada i fires.
2.- Natura i activitats a l’entorn natural
3.- Cultura i patrimoni cultural
Per transmetre l’oferta del territori i les manifestacions lúdiques que s’hi desenvolupen el Patronat ha desenvolupat una creativitat específica amb tres nous originals per a cadascun dels apartats de cultura, gastronomia i natura.
La nova campanya també promocionarà les diferents activitats que el territori ofereix, mitjançant l’enllaç aralleida.cat/tardor, que permetrà accedir a la landing page allotjada al web del Patronat de Turisme per veure el calendari d’activitats i propostes diverses en els àmbits de cultura, gastronomia i natura.
La nova campanya de tardor del Patronat de Turisme té un pressupost de 170.000 euros i estarà centrada fonamentalment en Catalunya i en un públic de proximitat, si bé també s’han previst algunes accions a d’altres comunitats de l’Estat i al sud de França. Per a aquesta campanya només s’ha considerat suports de diaris i revistes, ràdio i mitjans online. A més dels continguts publicitaris la campanya també ha previst disposar de redaccionals periodístics per a la realització de continguts patrocinats posant en valor l’oferta turística de Lleida durant la temporada de tardor.
Programes de proximitat per la crisi de la COVID-19
El Patronat de Turisme ha apostat en les circumstàncies actuals per reforçar la seva acció estratègica de comunicació per fomentar encara més la promoció de l’oferta turística de Lleida amb actuacions adreçades tant als ciutadans de les mateixes comarques lleidatanes, és a dir als consumidors locals, com als residents a la resta del conjunt de Catalunya com a públic de proximitat i molt predisposat a visitar el territori de Lleida, tot mostrant les seves inesgotables propostes de natura, cultura, turisme actiu i gastronomia, entre d’altres productes, per poder donar resposta en un moment de gran complexitat.
En aquest sentit el Patronat de Turisme ha impulsat en col·laboració amb la Xarxa de Comunicació Local, la producció d’un programa d’11 capítols de divulgació turística on estaran reflectides les 13 comarques lleidatanes amb oferta de tardor. El programa que es començarà a emetre a principis d’octubre sota el títol “Lleida vola de nou”, busca potenciar el turisme de les comarques de Lleida des de les emocions i amb la gent del territori com a protagonista. Un producte que valora la sostenibilitat, la natura i l’autenticitat de la terra a través de diferents activitats i experiències que es duen a terme arreu amb uns atractius únics i singulars durant aquesta època de l’any.
Finalment, també des del Patronat de Turisme s’han organitzat per a aquestes dates diferents viatges de premsa amb periodistes de diversos mitjans de comunicació per posar en valor o donar difusió a la rica variada oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida durant la tardor.