Lleida, Dimecres 18 desembre 2024

nota de premsa

El Patronat de Turisme aprova el Pla de Màrqueting per reforçar el posicionament de Lleida com una destinació responsable i de qualitat

El Consell d’Administració aprova el document, que posa el concepte “cuidar” al centre de totes les estratègies de promoció i comunicació per refermar la defensa d’un model turístic sostenible i regeneratiu, buscant atraure un visitant conscient i responsable amb el territori i amb el resident

El Consell d’Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha aprovat aquest dimecres el Pla de Màrqueting de l’organisme, que defineix les estratègies turístiques i línies de treball pels pròxims quatre anys. Entre els objectius del pla destaquen l’aposta per incentivar el reequilibri territorial repartint els fluxos de visitants per tota la destinació o la utilització d’accions de promoció i comunicació online.

El director del Patronat, Juli Alegre, ha explicat que amb aquest Pla de Màrqueting, l’organisme “continua treballant per millorar el grau de notorietat de la destinació i per posicionar-la com un territori de qualitat, responsable i competitiu”. “Aquest és el camí que volem seguir, amb la voluntat i necessitat de treballar-lo conjuntament amb el sector públic i privat i els residents de la demarcació”, ha afegit.

Per la redacció del document s’han tingut en compte tots els treballs previs que s’havien dut a terme, com el Pla Estratègic de Turisme i el Propòsit de l’organisme. Així doncs, l’eix vertebrador de l’estratègia de màrqueting serà el concepte “cuidar”, que referma el compromís amb un model turístic sostenible i regeneratiu, buscant atraure un visitant conscient i responsable amb el territori i amb el resident.

En el marc del Pla de Màrqueting, es potenciaran els productes amb alt valor afegit i les experiències singulars i autèntiques del territori. L’estratègia de mercat es continuarà centrant en els mercats català i estatal i es potenciaran els internacionals de proximitat. Les famílies es mantindran com el segment prioritari, seguit per les parelles, els grups d’amics i els sèniors. En l’àmbit de la promoció i la comunicació, pel públic intern (sector turístic i residents) s’implementarà una estratègia de lideratge i sensibilització, mentre que pel públic extern (públic final i professional) es durà a terme una estratègia de captació i fidelització.

Les estratègies s’han traduït en sis línies de treball:

  • Personalitat turística, buscant implementar l’estratègia que permeti l’evolució de la marca Ara Lleida.
  • Ara Lleida conscient i responsable, per visibilitzar el vessant sostenible de la destinació.
  • Rendiment turístic, amb accions que busquen enfortir la competitivitat turística global de la destinació.
  • Eines de màrqueting, per millorar el grau de notorietat i imatge d’Ara Lleida com a destinació turística global.
  • Coneixement estratègic, per disposar de dades actuals i segmentades sobre el comportament turístic de la destinació, tenint en compte les dues realitats territorials.
  • Governança turística, amb actuacions que persegueixen continuar treballant en xarxa, dins el territori i amb els agents supraprovincials.

Podeu consultar el Pla de Màrqueting i el document executiu en aquest enllaç.