nota de premsa
Reunió del Consell d’Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
El consell d’administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, reunit aquest matí via telemàtica, ha aprovat la convocatòria de subvencions per als consells comarcals de la demarcació de Lleida per a la promoció turística per a aquest any 2021 per un import de 230.000 euros i ha donat llum verda al Pla d’Accions del Patronat de Turisme adaptat a la nova realitat a causa de la pandèmia sanitària. El consell d’administració ha estat presidit pel president de la Diputació, Joan Talarn, i ha comptat amb la participació de la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, i dels diferents representats del sector i dels consells comarcals que en formen part.
El consell d’administració del Patronat de Turisme ha aprovat en la reunió d’aquest matí la convocatòria de subvencions als consells comarcals de la demarcació de Lleida per un import de 230.000 € per a la promoció turística de les comarques lleidatanes als diferents mercats i amb la voluntat d’aplegar els esforços dels diferents subsectors turístics del territori. L’import de la subvenció per a cada consell comarcal serà de 20.000 €, excepte en el cas del Consell Comarcal de la Cerdanya, dividida en dues demarcacions, que serà de 10.000 €. Per la seva banda, la Val d’Aran no figura entre els beneficiaris d’aquests ajuts, atès que la col·laboració en matèria turística es regeix pel conveni marc de col·laboració signat amb el Conselh Generau d’Aran i la Diputació de Lleida.
Aquesta partida destinada als consells comarcals forma part del milió d’euros que el Patronat de Turisme destinarà enguany del seu pressupost a ajuts per a actuacions de promoció turística adreçats a ajuntaments, consells comarcals i entitats empresarials diverses del territori, per potenciar un millor posicionament competitiu de la demarcació de Lleida als mercats més pròxims, tot reforçant la notorietat de la marca Lleida, l’escolta activa al sector i fomentant la digitalització del mateix sector.
La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha destacat que tots aquests actuacions “han de servir per garantir una sortida d’aquesta crisi el més preparats possibles per adaptar-nos als nous reptes de present i de futur que ens depararà la realitat de la post pandèmia. En aquest sentit ha explicat que “ara és més important que mai seguir teixint aquestes sinergies entre els agents públics i també amb els privats per seguir treballant conjuntament per a posicionar la marca Lleida com una destinació turística privilegiada al sud d’Europa amb una oferta de turisme, lleure i oci de primer nivell”.
D’altra banda, el consell d’administració ha donat llum verda al Pla d’Accions del Patronat de Turisme per a aquest any 2021 adaptat a la nova realitat a causa de la pandèmia sanitària i amb una planificació d’accions centrades a donar resposta a les tendències i als nous hàbits de la demanda i implementar el model de gestió turística proposat en el Pla estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida 2019-2022, amb una aposta clara per un model de turisme més sostenible que beneficiï no només el visitant i el turista, sinó també l’economia i el desenvolupament local.
El Pla d’accions que ha aprovat el consell d’administració està alineat amb l’Agència Catalana de Turisme i en coordinació amb els consells comarcals de la demarcació de Lleida i el mateix sector amb accions previstes com a mercats preferents a Catalunya, Madrid, el País Basc, València i Balears, mentre que els mercats internacionals en els quals es concentrarà l’acció de promoció seran França (el principal), el Benelux, Alemanya i Israel, entre d’altres.
D’altra banda, les accions previstes estaran adreçades als següents productes i per aquest ordre: Natura; Turisme actiu (activitats de terra, aire i aigua), Cultura, Gastronomia i Altres (ornitologia, pesca, MICE, Moturisme...).