El restaurant La Boscana de Bellvís (Lleida) ha estat reconegut amb el premi a la Innovació pel seu treball destacat en l'ús innovador de la fruita com a element central de la seva proposta gastronòmica. El projecte, liderat pel xef Joel Castanyé, combina tècniques culinàries avançades amb la fruita com a protagonista, oferint resultats espectaculars que es poden degustar al mateix establiment.
Els premis de la Confederació Nacional d’Hostaleria d’Espanya (CEHE) reconeixen l’excel·lència en diferents àmbits com la innovació, la sostenibilitat, la responsabilitat social o la internacionalització, entre d’altres. Aquests guardons posen en valor la tasca de professionals, empreses i institucions que contribueixen al creixement i la millora contínua del sector hostaler.
La Boscana també ha renovat recentment la seva estrella Michelin i ha rebut un reconeixement a la sostenibilitat amb una estrella verda. Així mateix, continuen amb les respectives estrelles Michelin el restaurant El Fogony de Sort i el Malena de Gimenells.
D'altra banda, la visita virtual a la Roca dels Moros del Cogul ha obtingut el premi del jurat i el premi del públic als Lovie Awards 2024, en la categoria de millor pàgina web d'institució cultural europea. L’objectiu d’aquesta visita virtual és apropar la història i la recerca científica feta al conjunt rupestre des de l'any 1908 al gran públic. Els Lovie Awards són uns guardons de l'Acadèmia Internacional d'Arts i Ciències Digitals (IADAS) que premien l'excel·lència en projectes europeus d'innovació digital vinculats als àmbits de la cultura i la tecnologia.
Finalment, la tercera edició dels premis Càtedra de Turisme Interior i de Muntanya de la UdL, patrocinada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, ha estat per a un treball final de màster (TFM) sobre un projecte de la Fundació Privada Aremi per habilitar set allotjaments turístics a la Vall Fosca destinats a persones amb paràlisi cerebral i discapacitats similars. L’autor, Josep Maria Agustí, donarà els 1.000 euros del guardó a l’Associació Aremi.
Així mateix, s’ha reconegut un treball final de grau (TFG) de Blanca Vilalta, La percepció dels recursos naturals de la província de Lleida: anàlisi i proposta d’accions, que proposa accions de màrqueting digital per millorar el posicionament dels recursos naturals lleidatans.